Concepte:
És una comunicació que té caràcter documental i utilitzen les empreses per posar-se en contacte amb els clients, proveïdors, entitats, etc. Té importància ja que contribueix a crear una imatge de l'empresa i ajuda a coordinar activitats comercials. Es realitzen cartes per oferir productes, notificar promocions, realitzar comandes, sol · licituds, demandes de pagaments, presentació de persones, etc.
Tipus:
- Carta de comanda
-Carta d'acceptació de comanda
-Carta de denegació de comanda
-Carta de modificació de comanda
-Carta d'anul·lació de comanda
-Carta d'enviament de documentació o mercaderies
-Carta d'enviament de factura
-Carta de comunicació de pagament
-Carta de reclamació de pagament
-Carta de reclamació de mercaderies o comanda incompleta
-Carta d'ofertes
-Carta de declinació d'ofertes
-Carta de presentació d'una empresa
-Carta de presentació d'un producte o servei
13. La carta de comanda
Concepte:
Un model carta de comanda ve a redactar en aquells moments en què una persona necessita sol · licitar qualsevol producte o material a certa empresa. Prèviament al model de carta de comanda, es que la mateixa empresa ha enviat al client o potencial client, un model de catàleg en el qual figurin els materials o productes en venda amb els seus preus, ofertes ... etc.
Exemple:
14.Carta d'acceptació de comanda
Concepte:
És el tipus de text que envia el venedor o proveïdor al client, on comunica l'aprovació o l'acceptació de la comanda.
Són cartes simples per indicar l'acceptació de la comanda, de manera que no és necessari repetir
les condicions de la comanda, si és que no hi ha hagut algina incidència o diferència en les condicions. Si hi ha alguna modificacióque altera la comanda s'ha de comunicar immediatament al client.
Exemple:
Informatics S.L
c/Luxemburg,
43
Alacant
78905
Telèfon: 96
987 34 77
Tecnosoft S.A
c/Mirador, 87
Barcelona 08678
Telèfon: 93 789 65 78
La Garriga,
16 de març de 2014
Assumpte:
Confirmació de comanda.
Distingits
senyors,
Ens plau
haver rebut la vostra comanda del dia 6 de febrer, amb la qual estem conformes
en tot.
Atendrem la
comanda en un termini d’uns 10 dies, i us la farem arribar amb l’empresa de
transports SEUR.
Us agraïm la
confiança.
Informatics
SL
Teresa
Pellicer Llopis
Cap de
compres
15.Carta de denegació de comanda
Concepte:
Aquesta carta té la funció que l'empresa venedora acepti la comanda del comprador.
Exemple:
Fuses S.L
C/Gran, 27
08530 La Garriga
938 834 275
Mobles
S.A
C/Sant
Andreu,43
08001
Barcelona
938 734
846
Assumpte: Denegació de comanda
Data: 10 d’abril de 2014
Senyors,
Acusem rebut de la vostra carta núm. 55 de
data 9 d’abril de 2014, en què sol·licitàveu diversos articles del catàleg de
novetats de la temporada.
Lamentem haver-vos de comunicar la
impossibilitat de servir-vos els articles sol·licitats en el termini indicat,
ja que no disposem d’existències dels models que demanaveu al magatzem. De tota
manera, d’aquí a 10 dies en rebrem més unitats del nostre proveïdor, de forma
que aleshores sí que podríem atendre la vostra comanda.
Quedem a l’espera de notícies vostres. Esperem
que aquest contratemps no afecti les nostres relacions comercials i us agrairem
que ens tinguessin en compte per a futures compres.
Atentament,
Fustes S.L
Joan García Moig
Gerent
16. Carta de modificació de comanda
Concepte:
És la rectificació d'una comanda, indicant els canvis que hi van i les rectificacións.
Exemple:
Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21
Assumpte: Modificació de comanda
Data: 23 d'abril de 2014
Us comunico d'algunes modificacions emeses a les condicions de la comanda del 21/4/2014.
- El lloc de lliurament serà al domicili del comprador.
-Es pagarà mitjançant xec.
-La resta de condicions es mantendran iguals.
Atentament,
Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent17.Carta d'anul·lcaió de comanda
Concepte:
És la carta que fà l'empresa venedora en la qual s'anul·la una comanda per diferents causes.
Exemple:
Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21
Assumpte: Anul·lació de comanda.
Data: 12 d'abril de 2014
Benvolguts senyors,
Anul·lem la comanda emesa el dia 10 d'abril de 2014 per diferents problemes al magatzem, i per manca del material necessitat, per la qual cosa no podem enviar-los el material sol·licitat.
Lamentem el que ha passat.
Atentament,
Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent
18.Enviament de documentació o mercaderies
Concepte:
És la carta que envia el venedor per informar de que les mercaderies ja han sigut enviades.
Exemple:
Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21
Assumpte: Enviament de mercaderies.Data: 2 de maig de 2014
Benvolguts senyors,
Us comuniquem l'enviament del material sol·licitat en data 21 d'abril de 2014.
Les fustes estaran a la vostra disposició en la data i lloc indicats en la vostra carta de comanda.
Atentament,
Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent
19.Carta d'enviament de la factura
Concepte:
És la carta que envia el venedor amb la factura de la comanda.
Exemple:
Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Assumpte: Enviament de factura
Data: 1 de maig de 2014
Benvolguts senyors,
Adjuntem la factura núm,45 corresponent a la seva comanda núm,21 del mes passat, l'import de la qual puja a 1.345€. (IVA no inclós)
Els recordem que el seu pagament s'haurà de fer mitjançant xec al Banc de la Caixa, CCC: 5238 9387 7629 8374 8473.
Us agraïm la confiança,
Assumpte: Comunicació de pagament.Gerent
19.Carta d'enviament de la factura
Concepte:
És la carta que envia el venedor amb la factura de la comanda.
Exemple:
Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21
Assumpte: Enviament de factura
Data: 1 de maig de 2014
Benvolguts senyors,
Adjuntem la factura núm,45 corresponent a la seva comanda núm,21 del mes passat, l'import de la qual puja a 1.345€. (IVA no inclós)
Els recordem que el seu pagament s'haurà de fer mitjançant xec al Banc de la Caixa, CCC: 5238 9387 7629 8374 8473.
Us agraïm la confiança,
Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent
20. Carta de comunicació de pagament
Concepte:
És la carta que envia el comprador comunicant que ha pagat la comanda.
Exemple:
Gerent
20. Carta de comunicació de pagament
Concepte:
És la carta que envia el comprador comunicant que ha pagat la comanda.
Exemple:
Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21
Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Data: 23 de febrer de 2014
Senyors,
A dia d'avui hem procedit al pagament de la factura núm.39.
El pagament s'ha realitzat mitjançant xec l'import del qual puja a 30.000€ (IVA inclós)
Cordialment,
Mobles S.L
Joan García Pellicer
Gerent
21. Carta de reclamació de pagament
Concepte:
És la carta que escriu el venedor, comunicant al comprador que no han pagat la factura i la tenen que pagar.
Exemple:
Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21
Assumpte: Reclamació d'impagats.
Data: 1 de març de 2014
Distingits senyors,
Hem rebut la devolució del nostre xec, el valor nominal del qual és de 3526,35€.
Suposem que aquesta devolució ha estat motivada per causes alienes a la vostra voluntat.
Aquest impagat ha produït despeses de devolució de 80,00€, segons el qu indica la fotocòpia bancària que us adjuntem.
Us demanem que us poseu en contacte amb nosaltres per buscar una solució el més aviat possible.
Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
22.Carta de reclamació de mercaderies o comanda incompleta
Concepte:
És la carta que escriu el comprador al venedor per reclamar alguna cosa que falta, o esta incorrecte en la comanda.
Exemple:
Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21
Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Assumpte: Reclamació de comanda
Data: 25 de febrer de 2014
Distingits senyors,
Avui mateix hem rebut la comanda núm.102 i hem observat que falta un paquet dels tres que havíem solicitat.
Probablement la causa deu haver estat un error del vostre departament de magatzem, per la qual cosa us preguem que realitzeu les gestions pertinents per solucionar el problema.
Esperem notícies vostres.
Atentament,
Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent
Gerent
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarhttp://www.4shared.com/mp3/8IyI91xo/PoniNi_Feat_EL_PaiSano_2012_ma.html
ResponderEliminargenial la pàgina
ResponderEliminar