Cartes comercials

12. Cartes comercials

Concepte:
És una comunicació que té caràcter documental i utilitzen les empreses per posar-se en contacte amb els clients, proveïdors, entitats, etc. Té importància ja que contribueix a crear una imatge de l'empresa i ajuda a coordinar activitats comercials. Es realitzen cartes per oferir productes, notificar promocions, realitzar comandes, sol · licituds, demandes de pagaments, presentació de persones, etc.

Tipus:
- Carta de comanda
-Carta d'acceptació de comanda
-Carta de denegació de comanda
-Carta de modificació de comanda
-Carta d'anul·lació de comanda
-Carta d'enviament de documentació o mercaderies
-Carta d'enviament de factura
-Carta de comunicació de pagament
-Carta de reclamació de pagament
-Carta de reclamació de mercaderies o comanda incompleta
-Carta d'ofertes
-Carta de declinació d'ofertes
-Carta de presentació d'una empresa
-Carta de presentació d'un producte o servei


13. La carta de comanda

Concepte:
Un model carta de comanda ve a redactar en aquells moments en què una persona necessita sol · licitar qualsevol producte o material a certa empresa. Prèviament al model de carta de comanda, es que la mateixa empresa ha enviat al client o potencial client, un model de catàleg en el qual figurin els materials o productes en venda amb els seus preus, ofertes ... etc.

Exemple:




14.Carta d'acceptació de comanda

Concepte:
És el tipus de text que envia el venedor o proveïdor al client, on comunica l'aprovació o l'acceptació de la comanda.
Són cartes simples per indicar l'acceptació de la comanda, de manera que no és necessari repetir
les condicions de la comanda, si és que no hi ha hagut algina incidència o diferència en les condicions. Si hi ha alguna modificacióque altera la comanda s'ha de comunicar immediatament al client.

Exemple:


Informatics S.L
c/Luxemburg, 43
Alacant 78905
Telèfon: 96 987 34 77
Tecnosoft S.A
c/Mirador, 87
Barcelona 08678
Telèfon: 93 789 65 78

La Garriga, 16 de març de 2014
Assumpte: Confirmació de comanda.


Distingits senyors,
Ens plau haver rebut la vostra comanda del dia 6 de febrer, amb la qual estem conformes en tot.
Atendrem la comanda en un termini d’uns 10 dies, i us la farem arribar amb l’empresa de transports SEUR.

Us agraïm la confiança.



Informatics SL
Teresa Pellicer Llopis

Cap de compres



15.Carta de denegació de comanda


Concepte:
Aquesta carta té la funció que l'empresa venedora acepti la comanda del comprador.

Exemple:


Fuses S.L
C/Gran, 27
08530 La Garriga
938 834 275
Mobles S.A
C/Sant Andreu,43
08001 Barcelona
938 734 846
Assumpte: Denegació de comanda
Data: 10 d’abril de 2014


Senyors,

Acusem rebut de la vostra carta núm. 55 de data 9 d’abril de 2014, en què sol·licitàveu diversos articles del catàleg de novetats de la temporada.
Lamentem haver-vos de comunicar la impossibilitat de servir-vos els articles sol·licitats en el termini indicat, ja que no disposem d’existències dels models que demanaveu al magatzem. De tota manera, d’aquí a 10 dies en rebrem més unitats del nostre proveïdor, de forma que aleshores sí que podríem atendre la vostra comanda.
Quedem a l’espera de notícies vostres. Esperem que aquest contratemps no afecti les nostres relacions comercials i us agrairem que ens tinguessin en compte per a futures compres.

Atentament,


Fustes S.L
Joan García Moig

Gerent



16. Carta de modificació de comanda

Concepte:
És la rectificació d'una comanda, indicant  els canvis que hi van i les rectificacións.

Exemple:


Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12

Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21
Assumpte: Modificació de comanda
Data: 23 d'abril de 2014 

Us comunico d'algunes modificacions emeses a les condicions de la comanda del 21/4/2014.

- El lloc de lliurament serà al domicili del comprador.
-Es pagarà mitjançant xec.
-La resta de condicions es mantendran iguals.

Atentament,

Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent



17.Carta d'anul·lcaió de comanda

Concepte:
És la carta que fà l'empresa venedora en la qual s'anul·la una comanda per diferents causes.

Exemple:



Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12

Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21

Assumpte: Anul·lació de comanda.
Data: 12 d'abril de 2014

Benvolguts senyors,

Anul·lem la comanda emesa el dia 10 d'abril de 2014 per diferents problemes al magatzem, i per manca del material necessitat, per la qual cosa no podem enviar-los el material sol·licitat.

Lamentem el que ha passat.
Atentament,


Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent

18.Enviament de documentació o mercaderies

Concepte:
És la carta que envia el venedor per informar de que les mercaderies ja han sigut enviades.

Exemple:

Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12

Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21

Assumpte: Enviament de mercaderies.
Data: 2 de maig de 2014

Benvolguts senyors,

Us comuniquem l'enviament del material sol·licitat en data 21 d'abril de 2014.
Les fustes estaran a la vostra disposició en la data i lloc indicats en la vostra carta de comanda.

Atentament,


Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent


19.Carta d'enviament de la factura

Concepte:
És la carta que envia el venedor amb la factura de la comanda.

Exemple:

Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12

Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21


Assumpte: Enviament de factura
Data: 1 de maig de 2014

Benvolguts senyors,

Adjuntem la factura núm,45 corresponent a la seva comanda núm,21 del mes passat, l'import de la qual puja a 1.345€. (IVA no inclós)
Els recordem que el seu pagament s'haurà de fer mitjançant xec al Banc de la Caixa, CCC: 5238 9387 7629 8374 8473.

Us agraïm la confiança,

Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent

20. Carta de comunicació de pagament

Concepte:
És la carta que envia el comprador comunicant que ha pagat la comanda.

Exemple:




Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21



Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Assumpte: Comunicació de pagament.
Data: 23 de febrer de 2014

Senyors,

A dia d'avui hem procedit al pagament de la factura núm.39.
El pagament s'ha realitzat mitjançant xec l'import del qual puja a 30.000€ (IVA inclós)

Cordialment,

Mobles S.L

Joan García Pellicer
Gerent


21. Carta de reclamació de pagament

Concepte:
És la carta que escriu el venedor, comunicant al comprador que no han pagat la factura i la tenen que pagar.

Exemple:


Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12

Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21
Assumpte: Reclamació d'impagats.
Data: 1 de març de 2014

Distingits senyors,

Hem rebut la devolució del nostre xec, el valor nominal del qual és de 3526,35€.

Suposem que aquesta devolució ha estat motivada per causes alienes a la vostra voluntat.

Aquest impagat ha produït despeses de devolució de 80,00€, segons el qu indica la fotocòpia bancària que us adjuntem.

Us demanem que us poseu en contacte amb nosaltres per buscar una solució el més aviat possible.


Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent

22.Carta de reclamació de mercaderies o comanda incompleta

Concepte:
És la carta que escriu el comprador al venedor per reclamar alguna cosa que falta, o esta incorrecte en la comanda.

Exemple:


Mobles S.L
c/Major,21
80020 Tarragona
93 892 65 21



Fustes S.L
c/Sant Genís,73
08001 Barcelona
93 872 23 12
Assumpte: Reclamació de comanda
Data: 25 de febrer de 2014

Distingits senyors,

Avui mateix hem rebut la comanda núm.102 i hem observat que falta un paquet dels tres que havíem solicitat.

Probablement la causa deu haver estat un error del vostre departament de magatzem, per la qual cosa us preguem que realitzeu les gestions pertinents per solucionar el problema.

Esperem notícies vostres.

Atentament,

Fustes S.L
Gerard Ganduxé Garcia
Gerent












4 comentarios: